محافظ برق چیست؟

دستگاهی است که برای محافظت از وسایل برقی مانند کامپیوتر، یخچال، فریزر، تلویزیون و لوازم صوتی و تصویری، کولر گازی و … در مقابل آسيب‌های ناشی از نوسانات برق و شوک‌های ناگهانی استفاده می شود.

با توجه به این که وسایل برقی مانندیخچال، فریزیر، لوازم صوتی تصویری، کامپیوتر و… نسبت به نوسانات و قطع و وصل ناگهانی برق شهر حساس هستند، این دستگاه به عنوان یک کلید، واسط میان برق شبکه شهری با وسایل برقی می باشد که در ولتاژهای بحرانی ارتباط شبکه برق را با وسایل برقی قطع نموده و پس از عادی شدن ولتاژ برق شبکه با اعمال یک تاخیر زمانی متناسب با خصوصیات وسیله برقی متصل، برق را به آن منتقل می‌کند و بدین ترتیب مانع از آسیب رسیدن به وسایل برقی می‌شود.

 

عامل افزایش ناگهانی میزان برق شهری و شوک الکتریکی چیست؟

اکثر مردم تصور می‌کنند دلیل اصلی شوک الکتریکی، رعد و برق است هر چند رعد و برق می‌تواند سبب افزایش ناگهانی میزان برق شهری و شوک الکتریکی شود، اما ولتاژ رعد و برق بسیار بالاتر از آن است که محافظ‌های برق قادر به مقاومت در برابر آن باشند بنابراین در هنگام بروز رعد و برق های شدید ، مطمئن ترین راه جهت حفاظت از وسایل برقی، جدا کردن آن ها از برق شهری یا همان کشیدن آن ها از پریز است.

علت اصلی نوسان جریان برق ، ثابت نبودن ولتاژ برق شهری است. علاوه بر این، وسایل برقی که برای عملکردشان به انرژی بالایی نیاز دارند نیز سبب بروز نوسان در جریان برق می شوند که این عامل بستگی به نوع سیم کشی ساختمان دارد. به عنوان مثال زمانی که وسایلی مانند کولر گازی روشن و خاموش می‌شوند شما متوجه سوسو زدن لامپ های روشن می شوید. این نوسان به دلیل نیاز بالای این وسایل به جریان برق در زمان روشن شدن است که فشار زیادی را بر روی شبکه برق وارد کرده و سبب افزایش ناگهانی جریان برق می شود.

 

محافظ برق جنسیس : 

امروزه لوازم برقي و سیستم هاي الكترونيكي خانگي و اداري نقش بسيار مهمي در زندگي مردم ايفا مي كنند که خرابي يا بروز نقص فني در آن ها علاوه بر ایجاد مشكلات فراوان گاهی نیز حتی سبب مختل شدن آرامش و آسايش افراد می شود. يكي از عوامل خرابي این وسایل، تغييرات ناگهاني ولتاژ برق شهر است که باعث بروز اختلال در سیستم های الکترونیکی و یا حتی سوختن آن ها می شود. برای جلوگیری از این بروز این اتفاق بهترین و معقولانه ترین کار خرید دستگاه محافظ لوازم الکترونیکی می باشد.

محافظ‌های برق جنسیس بهترین محافظ های موجود در بازار از نگاه خریداران و جزء محصولات صادراتی هستند که به منظور حفاظت از تجهیزات برق منازل و یا مکان‌های اداری از جمله یخچال، فریزر، کولر، اسپلیت، پکیج ، کامپیوتر، سیستم‌های صوتی و تصویری، لوازم برقی آشپزخانه و … در مقابل ولتاژ‌های غیر استاندارد و مضر، شوک ‌های احتمالی‌، قطع وصل و یا نوسانات برق شهر توسط مهندسین ایرانی طراحی و تولید شده اند.

 

 

 

لینک های مرتبط :

محافظ برق چیست و چرا باید از آن استفاده کرد

لزوم  استفاده از محافظ برق برای کامپیوتر

راهنمای خرید محافظ برق

محافظ تلویزیون و کامپیوتر

محافظ یخچال و فریزر

 راهنمای انتخاب اینورتر ( مبدل برق )

مشاهده قابلیت های اینورتر ایرانی جنسیس

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینورتر جنسیس

به کانال تلگرام ما بپیوندید

پیوستن به کانال خروج