برای افرادی که فضای کافی برای نصب پنل های تین فیلم در اختیار ندارند بهترین انتخاب، پنل های کریستالی هستند. در حال حاضر شرکت های معدودی نصب پنل تین فیلم را برای مصارف خانگی پیشنهاد می کنند.

شما می توانید ابعاد مختلف پنل خورشیدی را با توان های مختلف انتخاب نمایید. به عنوان مثال پنل 100 وات ، ۲۰۰ وات، ۲5۰ وات و … که معمولا همگی به یک شیوه ساخته می شوند. اگر فضای محدودی در اختیار دارید باید به دنبال بیشترین توان در کمترین ابعاد باشید.

هر دو نوع پنل پلی کریستال و مونوکریستال انتخاب های خوبی هستند و معمولا هر دو مزایای مشابهی برای شما دارند. اگرچه پنل های پلی کریستال فضای بیشتری برای نصب نیازدارند، به عنوان مثال اگر شما یک پنل پلی کریستال و یک پنل مونوکریستال داشته باشید که هر دو از نظر توان یکسان باشند ( مثلا 200 وات ) ، میزان انرژی الکتریکی تولید شده توسط هر دو نوع پنل یکسان است ولی پنل مونوکریستال فضای کمتری اشغال می کند.

هر چند پنل های مونوکریستال در سطح یکسان برق بیشتری تولید می کنند اما معمولا همیشه این طور نیست که پنل مونوکریستال بیشترین بازده را داشته باشد.

 

در پایان متذکر می شویم که بهترین راه برای پی بردن به هزینه و نوع پنل مورد نیاز برای منزل شما بر حسب شرایط  و نوع و میزان مصرف، مشورت با یک مشاور متخصص در زمینه اجرای سیستم های انرژی خورشیدی است.

 

————————————————————————————–

لینک های مرتبط :

مشاهده کلیپ روشن کردن همزمان یخچال ، کولر، پمپ آب، پروژکتور و لامپ در خانه باغ با اینورتر ایرانی 900 وات جنسیس توسط برق خورشیدی

اینورتر خورشیدی

پنل خورشیدی

راهنمای انتخاب اینورتر

بهترین پنل خورشیدی برای استفاده در منازل

باطری خورشیدی

کنترل شارژر خورشیدی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینورتر جنسیس

به کانال تلگرام ما بپیوندید

پیوستن به کانال خروج