راهنمای خرید محافظ برق خوب

 

همانطور که می دانید نوسانات برق می‌توانند سبب آسیب دیدن وسایل برقی شود بنابراین بهتر است برای لوازم برقی گران قیمت که دارای ریز پردازنده‌های پیچیده هستند مانند کامپیوتر، لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه و دستگاه‌های صوتی و تصویری از محافظ استفاده کنید. در هنگام خرید محافظ باید به این نکته توجه کرد که تنها داشتن یک محافظ برق کافی نیست، بلکه شما نیاز به خرید دستگاه محافظی متناسب با نیاز و کاربری خود دارید.

 

اما محافظ برق خوب چه ویژگی دارد؟ چرا برخی از آن‌ها گران‌تر از بقیه هستند؟

 

در اینجا نکاتی را که هنگام خرید یک محافظ برق باید به آن‌ها توجه نمایید ذکر می کنیم:

  1. چراغ هشدار : وجود چراغ هشدار به شما این امکان را می‌دهد تا از کارکرد صحیح دستگاه محافظ اطمینان حاصل نمایید زیرا این احتمال وجود دارد در زمانی که محافظ شوک الکتریکی را منحرف می‌کند تا وسایل برقی متصل آسیب نبینند، خود نیز دچار آسیب شود.
  2. جنس بدنه : در ساخت یک محافظ خوب باید از مواد مقاوم در برابر آتش سوزی استفاده شده باشد.
  3. ولتاژ مجاز عبوری : مقدار ولتاژی است که دستگاه محافظ در این ولتاژ بلافاصله هدایت برق اضافی را از وسایل متصل شده، شروع می‌کند. به عبارت دیگر هرچه مقدار این ولتاژ پایین‌تر باشد، محافظ سریع تر اقدام به هدایت برق اضافی خواهد کرد و در نتیجه حفاظت بهتری از وسایل برقی خواهد کرد.
  4. میزان ژول : حداکثر میزان انرژی است که دستگاه محافظ می‌تواند جذب کند که چنانچه شوک الکتریکی پیش آمده بیشتر از این مقدار باشد، عملا استفاده از محافظ بدون اثر خواهد بود، بنابراین هرچه میزان ژول محافظ بالاتر باشد انرژی بیشتری را جذب خواهد کرد که نشان دهنده‌ی طول عمر بالاتر دستگاه می باشد.
  5. زمان پاسخ دهی : مدت زمانی است که دستگاه محافظ، شوک الکتریکی را شناسایی کرده و بلافاصله به آن پاسخ می دهد. بدیهی است هرچه زمان پاسخ دهی پایین‌تر باشد یعنی محافظ سریع تر واکنش نشان می دهد بنابراین محافظت بهتری انجام می‌شود.

لازم به ذکر است محافظ یخچال به مدت زمان طولانی‌تری تا وصل مجدد جریان برق نیاز دارد در صورتی که در محافظ های دستگاه های صوتی و تصویری و کامپیوتر این زمان کوتاه‌تر است. بنابراین هر کدام از این محافظ‌ها باید در جای مناسب خود استفاده شوند.

 

 

 

لینک های مرتبط :

محافظ برق چیست و چرا باید از آن استفاده کرد

لزوم  استفاده از محافظ برق برای کامپیوتر

محافظ تلویزیون و کامپیوتر

محافظ یخچال و فریزر

 راهنمای انتخاب اینورتر ( مبدل برق )

مشاهده قابلیت های اینورتر ایرانی جنسیس

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینورتر جنسیس

به کانال تلگرام ما بپیوندید

پیوستن به کانال خروج